söndag, december 10, 2006

10: december 2006

Skövde i veckan. Pissigt. Mamma tjafsade så mycket så jag fick ont i kroppen, öronen. Fönstret mittimot; iaktagen. Gick runt i t-shirt i mormors rum.. En man i ett fönster på andra sidan gatan, stirrade, helt stilla. Stod där säkert i en halvtimma, minst. Även då jag tittade tillbaka rörde han inte på sig. Vi åkte hem torsdag morgon. Klockan fyra på morgonen stod han där igen, tänd lampa, blickstilla, rätt länge. Längst uppe på vinden, badrummet, råkade skära av mig halva nageln med rakhyveln..

Fan, jag minns ingenting. Det är bra. Jag lever ett emotionellt dubbeliv, är en målmedveten bakåtsträvare. Då ska man vara nöjd. Tänkte mysa mig tillbaka nu, leka femton. Återuppfinna gud, ha ett framföroch bakom. Jag menar allvar. Och ja, jag märker det redan. När man springer för långt ifrån sig själv tappar man andan..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida